More

    2 la sută din PIB anual pentru infrastructură: planul guvernului Cîțu pentru transporturi. Marile proiecte de autostrăzi, centuri, metrou. Taxa de pod de la Giurgiu va fi desființată

    Guvernul Cîțu vrea să aloce 2% din PIB în fiecare an pentru infrastructura de transport, potrivit programului de guvernare prezentat azi. În plus vor fi folosiți atât banii europeni, cât și fonduri rambursabile. Programul prevede eliminarea taxei de pod de la Giurgiu, precum și – listă de investiții prioritare:

    • Cele mai importante prevederi din programul de guvernare, capitolul Transporturi (minister condus de Cătălin Drulă):

    3 direcții pentru finanțarea marilor proiecte de infrastructură:
    – alocarea, în medie, a 2% din PIB pentru infrastructura de transport pentru următorii 4 ani;
    – utilizarea fondurilor externe nerambursabile (P.O.I.M., C.E.F., P.O.T., P.N.R.R.);
    – antrenarea de fonduri rambursabile, fonduri de tip P.P.P. sau împrumuturi I.F.I

    Proiecte majore:

    – A3, Autostrada Transilvania (cca. 155 km) – 4,2 miliarde de Lei, fără TVA; pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureș – Brașov;

    – A1, Autostrada Sibiu–Pitești:
    ▪ Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de Lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5;
    ▪ Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) – Râmnicu Vâlcea.

    – A0, Autostrada de centură a municipiului București (cca.100 km) – aproximativ 5 miliarde de Lei, fără TVA;

    – A10, Autostrada Sebeș-Turda – lotul 2 – 550 de milioane de Lei, fără TVA (total loturile 1 și 2 – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA);

    – DX12, Drum expres Craiova–Pitești (121 km) – 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;

    – Drum expres Brăila–Galați (12 km) – 530 de milioane de Lei, fără TVA;

    – Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – 1,9 miliarde de Lei, fără TVA.

    Dezvoltarea infrastructurii rutiere în mod echilibrat și sustenabil prin demararea și finalizarea unor secțiuni de autostrăzi și drumuri expres din regiunea Moldovei, Dobrogei, Regiunii de Sud, Transilvaniei:

    – Demararea unor proiecte noi de investiții prin programul de construcție autostrăzi și drumuri expres în baza unor documentații mature și bine fundamentate, care vor stabili traseul optim și valoarea de investiție;
    ▪ Autostrada A8, Târgu Mureș – Târgu Neamț-Iași-Ungheni (aprox. 311 km) – 36 miliarde de Lei;
    ▪ Autostrada A7, Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani-Suceava-Siret (421 km) – 8,2 miliarde de Lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale;
    ▪ Autostrada A13, Brașov – Bacău (160 km) – 8,8 miliarde de Lei, fără TVA;
    ▪ Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău (125 km) – 7,1 miliarde de Lei, fără TVA;
    ▪ Drum expres Craiova – Pitești (loturile 3 și 4) – 1,3 miliarde de Lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor;
    ▪ Drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor – proiecte în valoare de 11 miliarde de Lei, fără TVA (Drumuri expres Buzău-Brăila, Focșani – Brăila, Brăila – Tulcea, Constanța – Tulcea, Tișița – Albița), din care se vor finaliza Drumurile expres Buzău-Brăila și Focșani-Brăila, în valoarea de 3,2 miliarde de Lei, fără TVA;
    ▪ Drum expres Calafat – Lugoj; Reabilitarea/reparația capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesități urgente de intervenție;
    ▪ Drum expres Sfântu Gheorghe – Ditrău, respectiv Sovata – Miercurea Ciuc

    ▪ Creșterea mobilității în zona Valea Prahovei prin:

    – Finalizarea proiectării și licitarea execuției lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Ploiești-Brașov (6,5 miliarde de Lei, fără TVA, conform S.F. din 2010)
    – Creșterea capacității administrative a C.N.A.I.R., pentru buna implementare a Autostrăzii Ploiești-Brașov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) ;
    – Realizarea unor investiții, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces).
    ▪ Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de construcție a unui număr de aprox. 370 km de variante de ocolire în perioada 2021- 2024, în valoare de 5,5 miliarde de Lei, fără TVA, ca de exemplu:
    – continuarea proiectelor de construcție variante ocolitoare (VO; Centuri ocolitoare):
    DNCB (Drumul Național Centura Municipiului București, cu intervențiile la cele 4 pasaje Domnești, Berceni, Oltenița și Mogoșoaia); V- Bârlad; V- Timișoara Sud; V- Zalău; V- Satu Mare; V- Târgu Jiu, V- Galați; V- Tecuci, V- Mihăilești, V- Târgu Mureș;
    – Demararea unor proiecte noi: Centura Metropolitană Cluj-Napoca, V- Sighișoara; V- Vaslui; V- Giurgiu; V- Sf. Gheorghe; V- Pitești Vest, V- Timișoara Vest; V- Râmnicu Vâlcea;
    – Implementarea în baza unor parteneriate cu autoritățile administrației publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (V- Sibiu Sud, V- Mediaș, V- Salonta, V- Arad Est, precum și alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susține);

    Stimularea activității economice în zona de frontieră și facilitarea transportului rutier prin eliminarea taxei de trecere a podului Giurgiu

    Metrou: Magistrala M6 pe sectorul 1 Mai – stația Toky- (zona comercială Băneasa), cu finanțare europeană nerambursabilă, fonduri J.I.C.A. și buget de stat, urmând a evalua fezabilitatea și sursa de finanțare pentru sectorul Tokyo-Aeroport Internațional Henri Coandă (Otopeni).

    Magistrala 7 – tronsonul Voluntari – Bragadiru – magistrala va asigura interconectivitatea între două zone populate din SV și NE. Magistrala 8 – Semi-inelul Sud Crângași – Dristor 2 va asigura toate relațiile de transfer ale călătorilor între magistralele de metrou, fără a mai fi necesară traversarea prin centrul orașului.

    Sursa:g4media

    Ultimele articole

    VIDEO Protest cu îmbrânceli la Palatul Cotroceni / Sindicaliștii Publisind și Europol acuză jandarmii că au primit ordin „să creeze busculadă”

    Reprezentanţii bugetarilor afiliați la Federaţia Publisind, inclusiv ai polițiștilor din sindicatul Europol, au protestat miercuri la sediul Administraţiei Prezidenţiale, Palatul Cotroceni, fiind înregistrat și...

    Președintele PSD al CJ Călărași, Vasile Iliuță, a fost trimis în judecată de DNA pentru abuz în serviciu, fals intelectual și șantaj

    Președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță (PSD) a fost trimis în judecată de procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) pentru trei infracțiuni: abuz în serviciu,...

    Doi inculpați în Dosarul Retrocedărilor au fost angajați de Primăria Constanța, în 2015 și 2018, să reprezinte orașul în spețe referitoare la retrocedări/ Ambii...

    Primăria Constanța a încheiat, în 2015 și 2018, două contracte de reprezentare juridică, respectiv consultanță în domeniul evaluării, cu doi specialiști, în timp ce...

    Bitdefender: Numele a șase bănci populare din România sunt folosite ilegal de către hackeri pentru a păcăli oamenii să-și dezvăluie datele bancare

    Specialiștii în securitate informatică de la Bitdefender au semnalat apariția unei noi campanii de e-mail-uri frauduloase care pretind a fi trimise din partea unor...

    Citesti si...

    Leave a reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here